Pimp je testimonials in 3 stappen
Weet je nog?
Hoe ik erin was getrapt
Ik gebruikte uitroeptekens om mijn teksten kracht bij te zetten tot ik erachter kwam dat het oneindig veel krachtiger is om beeldende en emotie-oproepende woorden te gebruiken.
Kijk maar eens naar het verschil tussen deze twee reacties op mijn Facebookpost die ik erover schreef:
Dit is geweldig!!!!
De tweede reactie ziet er veel krachtiger uit:
Dit artikel verdient met stip een eerste plaats in de categorie Tip van de Maand
Wat je niet kunt zien is hoe deze reacties bij mij ’binnen’ kwamen.
Bij de eerste reactie veerde ik verheugd op: jeetje, iemand vind het echt geweldig wat ik heb geschreven.
Bij de tweede reactie ging ik helemaal gloeien van trots.
En nu ga ik uitleggen wat dit te maken heeft met de testimonials die jij gekregen hebt van je kanten.
Hahaha, als ik bovenstaande zin ga pimpen, dan ziet hij er zó uit:
Ik laat je precies, stap voor stap, zien hoe je de super enthousiaste mails van klanten, die enorme stappen voorwaarts hebben gemaakt, kunt ‘vertalen’.
Let er wel op dat je de boodschap niet wijzigt, alleen de woorden een beetje aanpassen. En verder moet je de aanpassing altijd eerst terugsturen naar de klant om te vragen of je de testimonial zo mag plaatsen.
Stap 1
Haal alle nietszeggende woorden (vaak bijvoeglijke naamwoorden) weg en vervang ze door woorden die krachtiger zijn, die een emotie oproepen
Stap 2
Voeg een tijdsaspect toe
Stap 3
Omschrijf de resultaten van de klant in termen van voordelen. het liefst ook nog in voordelen van de voordelen. Dit lijkt een beetje cryptisch, dus een voorbeeld:
Resultaat: mijn planning is nu haalbaar
Voordeel: ik ben altijd op tijd met aanleveren
Voordeel achter het voordeel: mijn baas moppert niet meer op me
Om je een idee te geven hoe het werkt zal ik hieronder een testimonial die ik zelf heb gekregen pimpen.
Oorspronkelijke tekst: “Omdat de training met tussenpozen plaats vindt is er voldoende tijd om nieuw gedrag toe te passen en vol te houden. Door deze werkwijze hebben wij meer plezier en succes in het werk”
Stap 1 (krachtiger woorden)
Omdat deze super praktische training met tussenpozen plaats vond hadden we ons zonder moeite enkele nieuwe werkgewoontes eigen gemaakt die het werk plezierig houden en waarmee wij succesvoller zijn geworden.
Stap 2 (tijdsaspect toevoegen)
Met deze super praktische training van slechts 3 sessies, maakten we ons zonder enige moeite enkele nieuwe werkgewoontes eigen die het werk plezierig houden en waarmee wij succesvoller zijn geworden.
Stap 3 (voordelen in plaats van resultaten) en meteen het eindresultaat van het pimpen
“Met deze super praktische training van slechts 3 sessies, maakten we ons zonder enige moeite enkele nieuwe werkgewoontes eigen die het werk plezierig houden en waarmee wij succesvoller zijn geworden. PEP is de investering dubbel en dwars waard”.
Dat ziet er toch veel aantrekkelijker uit?
Succes en groetjes van Selma